Tuesday, June 17, 2014

Cheesecake de vanilie



Ingrediente:

- 75 gr unt
- 250 gr biscuiti digestivi
- 2 linguri zahar brun
- 400 gr crema de branza (eu am folosit Philadelphia)
- 1 lamaie
- 1baton de vanilie
- 400 gr smantana grasa pentru frisca (sa aiba 30% grasime)
- 50 gr zahar pudra

Se topeste untul la foc mic intr-un vas mare. Apoi se faramiteaza biscuitii digestivi - fie cu ajutorul unui blender, fie se pun intr-o punga, se sigileaza si apoi se trece cu sucitorul peste ei.

Se pun biscuitii faramitati peste untul topit, se adauga peste cele 2 linguri de zahar brun si se amesteca bine. Se pune tot amestecul intr-o tava cu marginile destasabile si se preseaza bine fie cu mainile, fie cu ajutorul unei spatule. Tava se pune la frigider si intre timp pregatim crema.

Punem crema de branza intr-un bol mare si adaugam coaja rasa de la lamaie. Se cresteaza batonul de vanilie pe jumatate si cu varful cutitului scoatem semintele si adaugam tot peste crema de branza. Se amesteca bine intreaga compozitie.

Se pune samantana pentru frisca intr-un bol impreuna cu zaharul pudra si se bate cu mixerul pana are aproape aceeasi consistenta ca si creama de branza.

Se adauga apoi peste crema de branza si se amesteca totul foarte incet. Se pune intreaga compozitie peste baza de biscuiti, se netezeste cu o spatula si se da la frigider cel putin 4 ore inainte de a fi servita.

Eu l-am servit cu sos de zmeura si cu zmeura intreaga langa si a fost delicios. Sosul de zmeura l-am facut foarte simplu, adica am fiert vreo 20 de minute zmeura cu un pic de zahar brun si l-am lasat sa se raceasca bine de tot.

Pofta buna!







No comments:

Post a Comment